jueves, 23 de octubre de 2008

A l’atenció dels professors de Matemàtiques


Castelló, 16 d’octubre de 2008

Estimats companys:

Ens dirigim a vosaltres per tal d’animar-vos a participar amb els i les vostres alumnes en l’Olimpíada Matemàtica. No oblideu que la convocatòria de l’olimpíada és una excusa o un element que ens motiva per /_renovar l’ensenyament i aprenentatge de la resolució de problemes a les aules_/. Aquest sí que és el nostre objectiu fonamental.


La intenció dels membres de la Comissió que convoca i organitza l’olimpíada Matemàtica és la de contribuir a la popularització de les Matemàtiques i al mateix temps millorar l’aptitud i capacitat de l’alumnat pel que fa a la resolució de problemes. Pretenem, a més a més, ajudar-vos amb idees i materials en el vostra tasca docent envers la resolució de problemes.

Considerem que la millor manera de “treballar” els genuïns problemes que us fem arribar seria lliurar-los als estudiants i fer-ne una */posada en comú/* en una classe a la setmana, per veure solucions diferents, maneres de resolució i estratègies emprades. En definitiva, fer Matemàtiques mitjançant la resolució de problemes.

L’olimpíada a nivell Provincial es realitzarà el dissabte 9 de maig de 2008 en tres categories: primària, primer cicle d’ESO i segon cicle d’ESO.

Us informem que la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana “Al Khwarizmi” posa a la vostra disposició la col·lecció de problemes de les anteriors edicions amb les corresponents solucions en la revista “Problemes Olímpics” que reparteix trimestralment al seus socis. Per inscriure’s a la Societat a nivell personal o de Departament us adjuntem l’imprès corresponent.

Amb l’enviament d’aquesta carta, us convidem formalment a que participeu amb els i les vostres alumnes, així com us agrairíem qualsevol suggeriment per tal de millorar aquesta activitat.
Atentament:
Per la Comissió Organitzadora Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana - Al Khwarizmi

Signat. Floreal Gracia Alcaine

No hay comentarios: